2014. január 25., szombat

A Parma erőssége a mi gyengeségünk

Az olasz élvonalbeli labdarúgó-bajnokság 20. fordulójában csapatunk a Parma Football Club együttesével játszik Emilia-Romagna tartományban.

Parma-Udinese
Helyszín:
Stadio Ennio Tardini, Parma
Dátum: 2014.01.26. (vasárnap)
Kezdés: 15:00

Rendhagyó beharangozóra kerül sor a mai alkalommal, hiszen ezúttal ahelyett, hogy mi próbáltuk volna meg kitalálni, mi várhat ránk Parmában, inkább felkértünk valakit, aki sokkal jobban ismeri a kék-sárga klubot, mint mi. Az alábbiakban egy vérbeli Parma-drukker – mellesleg e sorok írójának tulajdon öccse –, Balázs Tamás válaszol kérdéseimre, akivel a tervek szerint együtt tekintjük majd meg a vasárnapi meccset.


Én már úgy ismerlek, mint a tenyeremet, de kérlek, mutatkozz be a blog olvasóinak is. Mióta szurkolsz a Parmának és mik voltak a legemlékezetesebb momentumok az évek során? Miért szerethető csapat a Parma?

Az internetes közösség Purokuként ismer, mely nicknevet egy cook-szigeteki labdarúgó után vettem fel. Ebből már lehet következtetni, hogy valami nem stimmel ezzel az emberrel, ám a Parmát kivételesen nem kiscsapatként kedveltem meg.  1998 óta szurkolok a klubnak, melynek a meze roppantul megtetszett fiatalon, ráadásul ebben az időben rettenetesen erős csapatunk volt. Buffon, Cannavaro, Sensini (ő a ti fületeknek is jól csenghet), Thuram, Crespo, Chiesa, stb. 

Elégedett vagy a csapat idei szereplésével? Mire lehet képes ez a Parma idén?
 

Nagyon elégedett vagyok, nem gondoltam volna, hogy ha például hétvégén megverünk titeket, akkor megnyílhat Európa kapuja is előttünk. Rengeteg olasz játékosunk van, ami szerintem szintén fontos. Idén meglepően öregek vagyunk korábbi önmagunkhoz képest, de ez nem véletlen: 100 éves lett egy hónapja a klub, idén villantani kell valamit, amire egy EL-t érő helyezés lehetne a válasz. Hogy ez meglehet-e? Nagyon kevés a vereségünk, masszívak vagyunk, de ki kell használnunk az éppen alulteljesítő csapatok gyengélkedéseit, és ebbe beletartozik a mostani hétvége is.
 

Mi, illetve kik a Parma legfőbb erősségei? Kire lesz érdemes odafigyelnünk vasárnap?
 

A mi erősségünk a ti gyengétek. Ezt úgy értem, hogy idén a támadószekció elég jól szerepel, ami a nem túl jól szereplő udinei védelem ellen ismét alakíthat. Az öreg Cassano minden mozdulatában benne van a zsenialitás, ő lesz az aki a mi javunkra fordíthatja a meccset, nem beszélve a morálról, mely nálunk most mindenképpen jobb.
 

Mit gondolsz az Udineséről egyrészt általánosságban, másrészt az idei csapatról?
 

Olvastam a blogon a türelemre intő posztot, amivel egyetértek. Az Udinese szerintem klasszikusan 8-10. helyen szereplő gárda, mely az elmúlt években jól használta ki a hagyományosan erősebb csapatok gyengeségeit, és például az FC Portóhoz hasonlóan mindig talált egy-egy csiszolatlan gyémántot. Az idei csapatból ez azért hiányzik, Di Natale már nem lesz fiatalabb, ráadásul ez a Brkić sem egy Handanović, aki képes akár három pontot is menteni a bravúrjaival.
 

A múltban több neves játékos fordult meg mind az Udinese, mind a Parma színeiben. Elég, ha csak Balbóra, Sensinire, Amorosóra, vagy Stephen Appiahra gondolunk. Ha te lennél a Parma vezetőedzője, melyik udinei játékos lenne az, akit mindenféleképpen megpróbálnál leigazolni?
 

Háhh, érdekes, hogy Sensinit én is megemlítettem az egykori legendák között. Visszatérve a kérdésre, Domizzi rutinja hasznos lehetne, de mint már említettem, hiányzik tőletek most az, aki nálunk Cassano, aki olyan, hogy mindenképpen a csapatban akarom tudni, mert meccseket dönthet el. Viszont Agyemang-Badu fiatal, mégis sok meccs van már a lábában, ő idővel nagy erősségünk lehetne.
 

Milyen eredményt tippelsz vasárnapra?
 

2-1-re nyerünk, Cassano valami zseniális, váratlan megmozdulásával, amiben benne lesz a portásotok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése